Jesteś na starej wersji strony AOTMIT. Aktualne informacje zamieszczane są od dnia 1.09.2016 na nowej stronie: http://www2.aotm.gov.pl

o nas | kontakt | mapa strony | English version
Ul. I. Krasickiego 26, 02-611 Warszawa, tel. +48 22 56 67 200, fax +48 22 56 67 202, e-mail: sekretariat@aotm.gov.pl NIP 525-23-47-183
”Pacjenci mogą odzyskać zdrowie niezależnie od leków lub za ich pomocą” J.H. Gaddum
Wyszukiwarka
Komunikat

28 stycznia odbyło się 5 posiedzenie Rady Przejrzystości, podczas którego zostały przygotowane stanowiska/opinie w sprawie:

Świadczenie

Stanowisko/opinia Rady Przejrzystości

Rekomendacja/opinia Prezesa AOTM

Ocena leku
Botox (toksyna botulinowa typu A) we wskazaniu: leczenie migreny przewlekłej u chorych nadużywających leków przeciwbólowych i tryptanów (ICD-10 G43). Rada uważa za niezasadne finansowanie leku Botox (toksyna botulinowa typu A 100 jednostek ) we wskazaniu w ramach programu lekowego „leczenie migreny przewlekłej u chorych nienadużywających leków przeciwbólowych i tryptanów ( ICD 10:G43)".
Prezes Agencji przychyla się do Stanowiska Rady Przejrzystości
usunięcia świadczeń opieki zdrowotnej z wykazu świadczeń gwarantowanych realizowanych w ramach programu chemioterapii niestandardowej
sunitynib w rozpoznaniach zakwalifikowanych do kodów ICD-10: C41.4; C49.1; C49.2 (nowotwory kości i tkanki łącznej: kończyny, miednica)
Rada uważa za zasadne usunięcie świadczenia obejmującego podawanie sunitynibu w rozpoznaniach zakwalifikowanych do kodów: ICD-10 C41.4, C49.1, C49.2 realizowanego w ramach „Programu leczenia w ramach świadczenia chemioterapii niestandardowej".
Rada uważa jednocześnie za zasadne nieusuwanie podawania sunitynibu z „Programu leczenia w ramach świadczenia chemioterapii niestandardowej" w leczeniu chorych z rozpoznaniem mięsaka pęcherzykowatego (ASPS), u których nie jest możliwe chirurgiczne leczenie radykalne z powodu miejscowego zaawansowania lub uogólnienia,
Prezes Agencji przychyla się do Stanowiska Rady Przejrzystości
gemcytabina w rozpoznaniach zakwalifikowanych do kodów ICD-10: C32.9; C64; C65; C54.8; C91.1; C69; C69.9 (nowotwory różne: krtań, nerki, macica, oko),
Rady Przejrzystości uważa za zasadne usunięcie świadczenia obejmującego podawanie gemcytabiny w rozpoznaniu zakwalifikowanym do kodu C32.9, C69, C69.9, C91.1 realizowanego w ramach „Programu leczenia w ramach świadczenia chemioterapii niestandardowej".
Rady Przejrzystości uważa za niezasadne usunięcie świadczenia obejmującego podawanie gemcytabiny w rozpoznaniu zakwalifikowanym do kodu C64, C65, C54.8 realizowanego w ramach „Programu leczenia w ramach świadczenia chemioterapii niestandardowej".
Prezes Agencji przychyla się do Stanowiska Rady Przejrzystości
irinotekan w rozpoznaniach zakwalifikowanych do kodów ICD-10: C25.1 (trzon trzustki), C25 (trzustka nie określona, C25.8 (zmiana przekraczająca granice trzustki), C25.9 (trzustka, nie określona),
oraz temozolomid i kapecytabina w rozpoznaniu zakwalifikowanym do kodu C25.9
Rada Przejrzystości uważa za niezasadne usunięcie leków zawierających substancję czynną irinotekan w rozpoznaniach zakwalifikowanych do kodów ICD-10: C25, C25.1, C25.8, C25.9 (nowotwory złośliwe trzustki, nowotwory złośliwe trzonu trzustki, nowotwory złośliwe trzustki przekraczające jej granice i nowotwory złośliwe trzustki nieokreślone) podawanych w ramach programu chemioterapii niestandardowej.
Rada Przejrzystości uważa za zadane usunięcie świadczenia obejmującego podawanie leków zawierających substancje czynne temozolomid i kapecytabinę w rozpoznaniach zakwalifikowanych do kodu ICD-10: C25.9 (nowotwory złośliwe trzustki nieokreślone) realizowanych w ramach chemioterapii niestandardowej. 
Prezes Agencji przychyla się do Stanowiska Rady Przejrzystości
doksorubicyna liposomalna niepegylowana w rozpoznaniu zakwalifikowanym do kodu ICD-10: C91.1 (przewlekła białaczka limfocytowa),
Rada Przejrzystości uważa za zasadne usunięcie świadczenia obejmującego podawanie doksorubicyny liposomalnej niepegylowanej w rozpoznaniu zakwalifikowanym do kodu ICD-10 C91.1 realizowanego w ramach „Programu leczenia w ramach świadczenia chemioterapii niestandardowej".  Prezes Agencji przychyla się do Stanowiska Rady Przejrzystości
lenalidomid w rozpoznaniu zakwalifikowanym do kodu ICD-10: C91.1 (przewlekła białaczka limfocytowa
Rada Przejrzystości uważa za zasadne usunięcie świadczenia obejmującego podawanie lenalidomidu w rozpoznaniu zakwalifikowanym do kodu ICD-10 C91.1 realizowanego w ramach „Programu leczenia w ramach świadczenia chemioterapii niestandardowej".  Prezes Agencji przychyla się do Stanowiska Rady Przejrzystości
doksorubicyna liposomalna pegylowana w rozpoznaniach zakwalifikowanych do kodów ICD-10: C49 (tkanka łączna i tkanka miękka, nie określone), C49.5 (tkanka łączna i tkanka miękka miednicy), C57.0 (Trąbka Fallopia), C84.1 (choroba Sezary'ego),
Rada Przejrzystości uważa za niezasadne usunięcie świadczenia obejmującego podawanie doksorubicyny liposomalnej pegylowanej w rozpoznaniach zakwalifikowanych do kodów ICD-10: C49, C49.5, C57.0 realizowanego w ramach „Programu leczenia w ramach świadczenia chemioterapii niestandardowej".
Rada Przejrzystości uważa za niezasadne usunięcie świadczenia obejmującego podawanie doksorubicyny liposomalnej pegylowanej w rozpoznaniu zakwalifikowanym do kodu ICD-10: C84.1 realizowanego w ramach „Programu leczenia w ramach świadczenia chemioterapii niestandardowej", jednakże tylko u pacjentów z przeciwwskazaniami do doksorubicyny w innej postaci. 
Prezes Agencji przychyla się do Stanowiska Rady Przejrzystości
bendamustyna w rozpoznaniach zakwalifikowanych do kodów ICD-10: C81 z rozszerzeniami (C81 choroba Hodgkina, C81.0 przewaga limfocytów, C81.1 stwardnienie guzkowe, C81.2 mieszanokomórkowa, C81.3 zmniejszenie limfocytów, C81.7 inna choroba Hodgkina C81.9 choroba Hodgkina, nie określona),
Rada Przejrzystości uznaje za niezasadne usunięcie świadczenia obejmującego podawanie bendamustyny w rozpoznaniu zakwalifikowanym do kodu ICD-10: C81 z rozszerzeniami, realizowanego w ramach „Programu leczenia w ramach świadczenia chemioterapii niestandardowej", z jego ograniczeniem do uzasadnionych klinicznie przypadków, np. terapii pomostowej do planowanego przeszczepu komórek macierzystych u pacjentów, u których stwierdzono pierwotną lub wtórną oporność na wcześniej zastosowane schematy leczenia o potwierdzonej skuteczności.  Prezes Agencji przychyla się do Stanowiska Rady Przejrzystości
lenalidomid w rozpoznaniu zakwalifikowanym do kodu ICD-10: C81 (choroba Hodgkina),
Rada Przejrzystości uznaje za zasadne usunięcie świadczenia obejmującego podawanie lenalidomidu w rozpoznaniu zakwalifikowanym do kodu ICD-10: C81 realizowanego w ramach „Programu leczenia w ramach świadczenia chemioterapii niestandardowej".  Prezes Agencji przychyla się do Stanowiska Rady Przejrzystości
lenalidomid w rozpoznaniu zakwalifikowanym do kodu ICD-10: C81 (choroba Hodgkina),
Rada Przejrzystości uznaje za zasadne usunięcie świadczenia obejmującego podawanie lenalidomidu w rozpoznaniu zakwalifikowanym do kodu ICD-10: C81 realizowanego w ramach „Programu leczenia w ramach świadczenia chemioterapii niestandardowej".  Prezes Agencji przychyla się do Stanowiska Rady Przejrzystości
deferazyroks w rozpoznaniu zakwalifikowanym do kodu ICD-10: D47.1 (przewlekła choroba mieloproliferacyjna), realizowanych w ramach „Programu leczenia w ramach świadczenia chemioterapii niestandardowej".
Rady Przejrzystości uważa za niezasadne usunięcie świadczenia obejmującego podawanie deferazyroksu w rozpoznaniu zakwalifikowanym do kodu ICD-10 D47.1 realizowanego w ramach „Programu leczenia w ramach świadczenia chemioterapii niestandardowej".  Prezes Agencji przychyla się do Stanowiska Rady Przejrzystości
zasadności dalszego finansowania ze środków publicznych produktów leczniczych zawierające substancje czynne: dalteparinum natricum, enoxaparinum natricum, nadroparinum calcicum we wskazaniach innych niż ujęte w ChPL:
chlorambucilum, cyclophosphamidum we wskazaniu: amyloidoza
Rada Przejrzystości uważa za zasadne dalsze finansowanie produktów leczniczych zawierających substancje czynne: chlorambucyl oraz cyklofosfamid w zakresie wskazań do stosowania lub dawkowania, lub sposobu podawania odmiennych niż określone w Charakterystyce Produktu Leczniczego.  Prezes Agencji przychyla się do Opinii Rady Przejrzystości
zasadności finansowania ze środków publicznych produktów leczniczych zawierające substancje czynne: dalteparinum natricum, enoxaparinum natricum, nadroparinum calcicum we wskazaniach innych niż ujęte w ChPL:
diazepam, ketokonazol, fenoksymetylopenicylina, walgancyklowir w zakresie wskazań do stosowania lub dawkowania, lub sposobu podawania odmiennych niż określone w Charakterystyce Produktu Leczniczego
Rada Przejrzystości uważa za zasadne dalsze finansowanie produktów leczniczych zawierających substancje czynne: diazepam we wskazaniu odmiennym niż określone w CHPL - drgawki inne niż określone w CHPL, ketokonazol we wskazaniu odmiennym niż określone w CHPL - choroba Cushinga i zespół Cushinga, fenoksymetylopenicylina we wskazaniu odmiennym niż określone w CHPL - zakażenia u pacjentów po autologicznym lub allogenicznym przeszczepie szpiku - profilaktyka, zakażenia u pacjentów z zaburzeniami odporności -profilaktyka, zakażenia u pacjentów z chorobami rozrostowymi układu krwiotwórczego - profilaktyka, walgancyklowir zakażenia wirusem cytomegalii po transplantacji narządów lub szpiku - leczenie i zakażenie wirusem Epsteina i Barr po transplantacji narządu lub szpiku - leczenie.  Nie wymagana opinia Prezesa AOTM
utworzenia odrębnych grup limitowych dla środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego
Utworzenie odrębnych grup limitowych dla środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego objętych obecnie refundacją w ramach wspólnej grupy limitowej:
Opinia dotyczy mlekozastępczych mieszanek elementarnych (Neocate Advance, proszek, 400g, 5016533616170, Neocate LCP, proszek, 400 g, 5016533646740 oraz Nutramigen AA, proszek , 400g, 5909990799909) przepisywanych na receptę dla niemowląt i małych dzieci do 2 roku życia, które zostały zdiagnozowane posiadaniem ciężkiej postaci alergii na białka mleka krowiego i/lub złożonej nietolerancji białek pokarmowych.
Rada Przejrzystości uważa za zasadne utworzenie odrębnych grup limitowych dla środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego (mieszanek elementarnych) objętych dotąd obecnie refundacją w ramach wspólnej grupy limitowej. Nie wymagana opinia Prezesa AOTM
Grafika strony- dół
Ul. I. Krasickiego 26, 02-611 Warszawa, tel. +48 22 56 67 200 fax +48 22 56 67 202, e-mail: sekretariat@aotm.gov.pl