28 stycznia odbyło się 5 posiedzenie Rady Przejrzystości, podczas którego zostały przygotowane stanowiska/opinie w sprawie:
Świadczenie |
Stanowisko/opinia Rady Przejrzystości |
Rekomendacja/opinia Prezesa AOTM |
Ocena leku | ||
Botox (toksyna botulinowa typu A) we wskazaniu: leczenie migreny przewlekłej u chorych nadużywających leków przeciwbólowych i tryptanów (ICD-10 G43). | Rada uważa za niezasadne finansowanie leku Botox (toksyna botulinowa typu A 100 jednostek ) we wskazaniu w ramach programu lekowego „leczenie migreny przewlekłej u chorych nienadużywających leków przeciwbólowych i tryptanów ( ICD 10:G43)". |
Prezes Agencji przychyla się do Stanowiska Rady Przejrzystości |
usunięcia świadczeń opieki zdrowotnej z wykazu świadczeń gwarantowanych realizowanych w ramach programu chemioterapii niestandardowej | ||
sunitynib w rozpoznaniach zakwalifikowanych do kodów ICD-10: C41.4; C49.1; C49.2 (nowotwory kości i tkanki łącznej: kończyny, miednica)
|
Rada uważa za zasadne usunięcie świadczenia obejmującego podawanie sunitynibu w rozpoznaniach zakwalifikowanych do kodów: ICD-10 C41.4, C49.1, C49.2 realizowanego w ramach „Programu leczenia w ramach świadczenia chemioterapii niestandardowej". Rada uważa jednocześnie za zasadne nieusuwanie podawania sunitynibu z „Programu leczenia w ramach świadczenia chemioterapii niestandardowej" w leczeniu chorych z rozpoznaniem mięsaka pęcherzykowatego (ASPS), u których nie jest możliwe chirurgiczne leczenie radykalne z powodu miejscowego zaawansowania lub uogólnienia, |
Prezes Agencji przychyla się do Stanowiska Rady Przejrzystości |
gemcytabina w rozpoznaniach zakwalifikowanych do kodów ICD-10: C32.9; C64; C65; C54.8; C91.1; C69; C69.9 (nowotwory różne: krtań, nerki, macica, oko), |
Rady Przejrzystości uważa za zasadne usunięcie świadczenia obejmującego podawanie gemcytabiny w rozpoznaniu zakwalifikowanym do kodu C32.9, C69, C69.9, C91.1 realizowanego w ramach „Programu leczenia w ramach świadczenia chemioterapii niestandardowej". Rady Przejrzystości uważa za niezasadne usunięcie świadczenia obejmującego podawanie gemcytabiny w rozpoznaniu zakwalifikowanym do kodu C64, C65, C54.8 realizowanego w ramach „Programu leczenia w ramach świadczenia chemioterapii niestandardowej". |
Prezes Agencji przychyla się do Stanowiska Rady Przejrzystości |
irinotekan w rozpoznaniach zakwalifikowanych do kodów ICD-10: C25.1 (trzon trzustki), C25 (trzustka nie określona, C25.8 (zmiana przekraczająca granice trzustki), C25.9 (trzustka, nie określona), oraz temozolomid i kapecytabina w rozpoznaniu zakwalifikowanym do kodu C25.9 |
Rada Przejrzystości uważa za niezasadne usunięcie leków zawierających substancję czynną irinotekan w rozpoznaniach zakwalifikowanych do kodów ICD-10: C25, C25.1, C25.8, C25.9 (nowotwory złośliwe trzustki, nowotwory złośliwe trzonu trzustki, nowotwory złośliwe trzustki przekraczające jej granice i nowotwory złośliwe trzustki nieokreślone) podawanych w ramach programu chemioterapii niestandardowej. Rada Przejrzystości uważa za zadane usunięcie świadczenia obejmującego podawanie leków zawierających substancje czynne temozolomid i kapecytabinę w rozpoznaniach zakwalifikowanych do kodu ICD-10: C25.9 (nowotwory złośliwe trzustki nieokreślone) realizowanych w ramach chemioterapii niestandardowej. |
Prezes Agencji przychyla się do Stanowiska Rady Przejrzystości |
doksorubicyna liposomalna niepegylowana w rozpoznaniu zakwalifikowanym do kodu ICD-10: C91.1 (przewlekła białaczka limfocytowa), |
Rada Przejrzystości uważa za zasadne usunięcie świadczenia obejmującego podawanie doksorubicyny liposomalnej niepegylowanej w rozpoznaniu zakwalifikowanym do kodu ICD-10 C91.1 realizowanego w ramach „Programu leczenia w ramach świadczenia chemioterapii niestandardowej". | Prezes Agencji przychyla się do Stanowiska Rady Przejrzystości |
lenalidomid w rozpoznaniu zakwalifikowanym do kodu ICD-10: C91.1 (przewlekła białaczka limfocytowa |
Rada Przejrzystości uważa za zasadne usunięcie świadczenia obejmującego podawanie lenalidomidu w rozpoznaniu zakwalifikowanym do kodu ICD-10 C91.1 realizowanego w ramach „Programu leczenia w ramach świadczenia chemioterapii niestandardowej". | Prezes Agencji przychyla się do Stanowiska Rady Przejrzystości |
doksorubicyna liposomalna pegylowana w rozpoznaniach zakwalifikowanych do kodów ICD-10: C49 (tkanka łączna i tkanka miękka, nie określone), C49.5 (tkanka łączna i tkanka miękka miednicy), C57.0 (Trąbka Fallopia), C84.1 (choroba Sezary'ego), |
Rada Przejrzystości uważa za niezasadne usunięcie świadczenia obejmującego podawanie doksorubicyny liposomalnej pegylowanej w rozpoznaniach zakwalifikowanych do kodów ICD-10: C49, C49.5, C57.0 realizowanego w ramach „Programu leczenia w ramach świadczenia chemioterapii niestandardowej". Rada Przejrzystości uważa za niezasadne usunięcie świadczenia obejmującego podawanie doksorubicyny liposomalnej pegylowanej w rozpoznaniu zakwalifikowanym do kodu ICD-10: C84.1 realizowanego w ramach „Programu leczenia w ramach świadczenia chemioterapii niestandardowej", jednakże tylko u pacjentów z przeciwwskazaniami do doksorubicyny w innej postaci. |
Prezes Agencji przychyla się do Stanowiska Rady Przejrzystości |
bendamustyna w rozpoznaniach zakwalifikowanych do kodów ICD-10: C81 z rozszerzeniami (C81 choroba Hodgkina, C81.0 przewaga limfocytów, C81.1 stwardnienie guzkowe, C81.2 mieszanokomórkowa, C81.3 zmniejszenie limfocytów, C81.7 inna choroba Hodgkina C81.9 choroba Hodgkina, nie określona), |
Rada Przejrzystości uznaje za niezasadne usunięcie świadczenia obejmującego podawanie bendamustyny w rozpoznaniu zakwalifikowanym do kodu ICD-10: C81 z rozszerzeniami, realizowanego w ramach „Programu leczenia w ramach świadczenia chemioterapii niestandardowej", z jego ograniczeniem do uzasadnionych klinicznie przypadków, np. terapii pomostowej do planowanego przeszczepu komórek macierzystych u pacjentów, u których stwierdzono pierwotną lub wtórną oporność na wcześniej zastosowane schematy leczenia o potwierdzonej skuteczności. | Prezes Agencji przychyla się do Stanowiska Rady Przejrzystości |
lenalidomid w rozpoznaniu zakwalifikowanym do kodu ICD-10: C81 (choroba Hodgkina), |
Rada Przejrzystości uznaje za zasadne usunięcie świadczenia obejmującego podawanie lenalidomidu w rozpoznaniu zakwalifikowanym do kodu ICD-10: C81 realizowanego w ramach „Programu leczenia w ramach świadczenia chemioterapii niestandardowej". | Prezes Agencji przychyla się do Stanowiska Rady Przejrzystości |
lenalidomid w rozpoznaniu zakwalifikowanym do kodu ICD-10: C81 (choroba Hodgkina), |
Rada Przejrzystości uznaje za zasadne usunięcie świadczenia obejmującego podawanie lenalidomidu w rozpoznaniu zakwalifikowanym do kodu ICD-10: C81 realizowanego w ramach „Programu leczenia w ramach świadczenia chemioterapii niestandardowej". | Prezes Agencji przychyla się do Stanowiska Rady Przejrzystości |
deferazyroks w rozpoznaniu zakwalifikowanym do kodu ICD-10: D47.1 (przewlekła choroba mieloproliferacyjna), realizowanych w ramach „Programu leczenia w ramach świadczenia chemioterapii niestandardowej". |
Rady Przejrzystości uważa za niezasadne usunięcie świadczenia obejmującego podawanie deferazyroksu w rozpoznaniu zakwalifikowanym do kodu ICD-10 D47.1 realizowanego w ramach „Programu leczenia w ramach świadczenia chemioterapii niestandardowej". | Prezes Agencji przychyla się do Stanowiska Rady Przejrzystości |
zasadności dalszego finansowania ze środków publicznych produktów leczniczych zawierające substancje czynne: dalteparinum natricum, enoxaparinum natricum, nadroparinum calcicum we wskazaniach innych niż ujęte w ChPL: | ||
chlorambucilum, cyclophosphamidum we wskazaniu: amyloidoza |
Rada Przejrzystości uważa za zasadne dalsze finansowanie produktów leczniczych zawierających substancje czynne: chlorambucyl oraz cyklofosfamid w zakresie wskazań do stosowania lub dawkowania, lub sposobu podawania odmiennych niż określone w Charakterystyce Produktu Leczniczego. | Prezes Agencji przychyla się do Opinii Rady Przejrzystości |
zasadności finansowania ze środków publicznych produktów leczniczych zawierające substancje czynne: dalteparinum natricum, enoxaparinum natricum, nadroparinum calcicum we wskazaniach innych niż ujęte w ChPL: | ||
diazepam, ketokonazol, fenoksymetylopenicylina, walgancyklowir w zakresie wskazań do stosowania lub dawkowania, lub sposobu podawania odmiennych niż określone w Charakterystyce Produktu Leczniczego |
Rada Przejrzystości uważa za zasadne dalsze finansowanie produktów leczniczych zawierających substancje czynne: diazepam we wskazaniu odmiennym niż określone w CHPL - drgawki inne niż określone w CHPL, ketokonazol we wskazaniu odmiennym niż określone w CHPL - choroba Cushinga i zespół Cushinga, fenoksymetylopenicylina we wskazaniu odmiennym niż określone w CHPL - zakażenia u pacjentów po autologicznym lub allogenicznym przeszczepie szpiku - profilaktyka, zakażenia u pacjentów z zaburzeniami odporności -profilaktyka, zakażenia u pacjentów z chorobami rozrostowymi układu krwiotwórczego - profilaktyka, walgancyklowir zakażenia wirusem cytomegalii po transplantacji narządów lub szpiku - leczenie i zakażenie wirusem Epsteina i Barr po transplantacji narządu lub szpiku - leczenie. | Nie wymagana opinia Prezesa AOTM |
utworzenia odrębnych grup limitowych dla środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego | ||
Utworzenie odrębnych grup limitowych dla środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego objętych obecnie refundacją w ramach wspólnej grupy limitowej: Opinia dotyczy mlekozastępczych mieszanek elementarnych (Neocate Advance, proszek, 400g, 5016533616170, Neocate LCP, proszek, 400 g, 5016533646740 oraz Nutramigen AA, proszek , 400g, 5909990799909) przepisywanych na receptę dla niemowląt i małych dzieci do 2 roku życia, które zostały zdiagnozowane posiadaniem ciężkiej postaci alergii na białka mleka krowiego i/lub złożonej nietolerancji białek pokarmowych. |
Rada Przejrzystości uważa za zasadne utworzenie odrębnych grup limitowych dla środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego (mieszanek elementarnych) objętych dotąd obecnie refundacją w ramach wspólnej grupy limitowej. | Nie wymagana opinia Prezesa AOTM |