Jesteś na starej wersji strony AOTMIT. Aktualne informacje zamieszczane są od dnia 1.09.2016 na nowej stronie: http://www2.aotm.gov.pl

o nas | kontakt | mapa strony | English version
Ul. I. Krasickiego 26, 02-611 Warszawa, tel. +48 22 56 67 200, fax +48 22 56 67 202, e-mail: sekretariat@aotm.gov.pl NIP 525-23-47-183
”Pacjenci mogą odzyskać zdrowie niezależnie od leków lub za ich pomocą” J.H. Gaddum
Wyszukiwarka
Komunikat

18 listopada odbyło się 35 posiedzenie Rady Przejrzystości, podczas którego zostały przygotowane stanowiska/opinie w sprawie:

Świadczenie

Stanowisko Rady Przejrzystosci

Rekomendacja Prezesa AOTM

Oceny leku:
Infanrix (szczepionka Infanrix-ipv/hib) we wskazaniu: szczepionka Infanrix-IPV+Hib jest wskazana do czynnego uodporniania dzieci od 2. miesiąca życia przeciw błonicy, tężcowi, krztuścowi, poliomyelitis i zakażeniom Haemophilus influenzae typ b. Szczepionka Infanrix jest również zalecana jako dawka uzupełniająca u dzieci wcześniej szczepionych szczepionkami DTP, polio i przeciw Haemophilus influenzae typ b. Szczepionka nie jest wskazana u dzieci powyżej 36. miesiąca życia.
Rada Przejrzystości uważa za niezasadne objęcie refundacją szczepionki Infanrix-IPV/Hib.
Prezes Agencji przychyla się do Stanowiska Rady Przejrzystości
Vimpat (lakozamid) we wskazaniu: terapia wspomagająca w leczeniu napadów częściowych i częściowych wtórnie uogólnionych u dorosłych i młodzieży (w wieku od 16 do 18 lat) z padaczką, z brakiem kontroli napadów lub nietolerancją leczenia po zastosowaniu co najmniej dwóch prób terapii dodanej (III linia leczenia).
Rada Przejrzystości uznaje za zasadne objęcie refundacją leku Vimpat (lakozamid) we wskazaniu terapia dodana u chorych powyżej 16 roku życia z padaczką ogniskową z brakiem kontroli napadów lub nietolerancją leczenia po zastosowaniu co najmniej dwóch prób terapii dodanej. Sugerowany poziom odpłatności - ryczałt, lek powinien zostać włączony do wspólnej grupy limitowej z retygabiną. Proponowany instrument dzielenia ryzyka, w związku z potencjalnymi wysokimi obciążeniami budżetowymi Rada uznaje za niewystarczający.
Prezes Agencji przychyla się do Stanowiska Rady Przejrzystości
zasadności zakwalifikowania świadczenia opieki zdrowotnej
„Diagnostyka zaburzeń czynności układu pozapiramidowego w przebiegu schorzeń zwyrodnieniowych OUN za pomocą radiofarmaceutyków", jako świadczenia gwarantowanego.
Rada Przejrzystości uważa za zasadne zakwalifikowanie świadczenia opieki zdrowotnej „diagnostyka zaburzeń czynności układu pozapiramidowego w przebiegu schorzeń zwyrodnieniowych ośrodkowego układu nerwowego za pomocą radiofarmaceutyków” jako świadczenia gwarantowanego w badaniu czynności układu dopaminergicznego mózgowia za pomocą 123I-FP-CIT (DaTSCAN®) SPECT, u chorych z niejednoznacznym obrazem klinicznym choroby Parkinsona. Rada Przejrzystości uważa za niezasadne zakwalifikowanie świadczenia opieki zdrowotnej „diagnostyka zaburzeń czynności układu pozapiramidowego w przebiegu schorzeń zwyrodnieniowych ośrodkowego układu nerwowego za pomocą radiofarmaceutyków” jako świadczenia gwarantowanego za pomocą 18F-DOPA (DOPACIS®) PET.
Prezes Agencji przychyla się do Stanowiska Rady Przejrzystości
zasadności dalszego finansowania ze środków publicznych leków we wskazaniach innych niż ujęte w ChPL:
produkty lecznicze zawierające substancje czynne:
  • estradiolum + dydrogesteronum we wskazaniu: hipogonadyzm hipergonadotropowy i hipogonadotropowy u dziewcząt do 18 r.ż. - terapia substytucyjna;
  • medroxyprogesteronum we wskazaniu: limfangioleiomiomatoza;
  • testosteronum we wskazaniu: opóźnione dojrzewanie płciowe przy hipogonadyźmie męskim - terapia substytucyjna.
Rada uważa za zasadne dalsze finansowanie produktów leczniczych zawierających substancje czynne: estradiolum + dydrogesteronum oraz testosteronum w zakresie wskazań do stosowania lub dawkowania, lub sposobu podawania odmiennych niż określone w Charakterystyce Produktu Leczniczego. Rada uważa jednocześnie za niezasadne dalsze finansowanie produktów leczniczych zawierających substancje czynne: medroxyprogesteronum w zakresie wskazań do stosowania lub dawkowania, lub sposobu podawania odmiennych niż określone w Charakterystyce Produktu Leczniczego.
Prezes Agencji przychyla się do Opinii Rady Przejrzystości
produkty lecznicze zawierające substancje czynne: loratadyna, cetyryzna, lewocetyryzyna we wskazaniach:
  • alergie pokarmowe, reakcje anafilaktyczne (pokrzywka, obrzęk naczynioruchowy Quinckego) - od 6 miesiąca życia (loratadyna, cetyryzyna);
  • atopowe zapalenie skóry (loratadyna, cetyryzyna, lewocetyryzyna).
Rada uznaje za zasadne dalsze finansowanie ze środków publicznych produktów leczniczych zawierających substancje czynne cetirizinum, loratadinum i levocetirizini dihydrochloridum w zakresie wskazań do stosowania odmiennych niż określone w Charakterystyce Produktu Leczniczego. Zdaniem Rady należy ograniczyć finansowanie preparatów loratadyny do populacji pacjentów powyżej 2 roku życia.
Prezes Agencji przychyla się do Opinii Rady Przejrzystości
produkty lecznicze zawierające substancje czynne: fenoterol + bromek ipratropium oraz bromek ipratropium we wskazaniach:
  • mukowiscydoza, dysplazja oskrzelowo-płucna, dyskineza rzęsek;
  • ostre stany zapalne oskrzeli - w przypadku obturacji dróg oddechowych.
Rada Przejrzystości uważa za zasadne dalsze finansowanie ze środków publicznych leków we wskazaniach innych niż objęte w Charakterystyce Produktu Leczniczego produkty lecznicze zawierające substancje czynne: fenoterol + bromek ipratropium oraz bromek ipratropium we wskazaniach: mukowiscydoza, dysplazja oskrzelowo płucna, dyskineza rzęsek, oraz bromek ipratropium w wskazaniu: ostre stany zapalne oskrzeli w przypadku obturacji dróg oddechowych.
Jednocześnie, Rada Przejrzystości uważa za niezasadne dalsze finansowanie ze środków publicznych leków we wskazaniach innych niż objęte w Charakterystyce Produktu Leczniczego produktu leczniczego zawierającego substancje czynne: fenoterol + bromek ipratropium w wskazaniu: ostre stany zapalne oskrzeli w przypadku obturacji dróg oddechowych.
Prezes Agencji przychyla się do Opinii Rady Przejrzystości
produkty lecznicze zawierające substancję czynną: budesonidum we wskazaniu: leczenie jelitowej postaci choroby przeszczep przeciwko gospodarzowi. Rada Przejrzystości uznaje za zasadne dalsze finansowanie produktów leczniczych zawierających budesonid jako substancję czynną, w zakresie jej stosowania, dawkowania lub sposobu podawania we wskazaniach innych niż określone w Charakterystyce Produktu Leczniczego - postać jelitowa choroby przeszczep przeciwko gospodarzowi. Prezes Agencji przychyla się do Opinii Rady Przejrzystości
produkty lecznicze zawierające substancje czynne: amlodypina, diltiazem, nitrendypina i werapamil we wskazaniu: leczenie pierwszoliniowe objawu Raynauda związanego z twardziną układową (Systemic Sclerosis - Related Raynaud's Phenomenon). Rada Przejrzystości uważa za zasadne dalsze finansowanie produktów leczniczych zawierających substancje czynne: amlodypina, nitrendypina, w zakresie wskazań do stosowania lub dawkowania, lub sposobu podawania odmiennych niż określone w Charakterystyce Produktu Leczniczego - w leczeniu pierwszoliniowym objawu Raynauda związanego z twardziną układową (Systemic Sclerosis - Related Raynaud's Phenomenon).
Rada Przejrzystości uważa za niezasadne dalsze finansowanie produktów leczniczych zawierających substancje czynne: diltiazem, werapamil, w zakresie wskazań do stosowania lub dawkowania, lub sposobu podawania odmiennych niż określone w Charakterystyce Produktu Leczniczego - w leczeniu pierwszoliniowym objawu Raynauda związanego z twardziną układową (Systemic Sclerosis - Related Raynaud's Phenomenon).
Prezes Agencji przychyla się do Opinii Rady Przejrzystości
produkty lecznicze zawierające substancję czynną: spironolactonum we wskazaniach:
  • leczenie objawowe niewydolności nerek - u dzieci do 18 roku życia;
Rada Przejrzystości uważa za niezasadne dalsze finansowanie produktów leczniczych zawierających substancje czynną spironolactonum we wskazaniach innych niż ujęte w ChPL: leczenie objawowe niewydolności nerek - u dzieci do 18 roku życia. Prezes Agencji przychyla się do Opinii Rady Przejrzystości
produkty lecznicze zawierające substancję czynną: spironolactonum we wskazaniach:
  • przewlekła niewydolność serca;
  • dysfunkcja skurczowa lewej komory
Rada Przejrzystości uważa za zasadne dalsze finansowanie ze środków publicznych produktów leczniczych zawierających substancję czynną spironolactonum we wskazaniach innych niż ujęte w ChPL: u chorych z przewlekłą niewydolnością serca, a także z pozawałową dysfunkcją skurczową. Prezes Agencji przychyla się do Opinii Rady Przejrzystości
zasadności finansowania ze środków publicznych leków we wskazaniach innych niż ujęte w ChPL:
  • verapamilum we wskazaniu: objaw Raynauda związany z twardziną układową - leczenie pierwszoliniowe;
  • propranololum we wskazaniach: 
- napady anoksemiczne u dzieci do 18 roku życia - profilaktyka;
- niewydolność serca u dzieci do 18 roku życia.
Rada Przejrzystości wydaje negatywną opinię dotyczącą objęcia refundacją leków zawierających substancję czynną verapamilum w zakresie wskazań do stosowania lub dawkowania, lub sposobu podawania odmiennych niż określone w Charakterystyce Produktu Leczniczego - w leczeniu pierwszoliniowym objawu Raynauda związanego z twardziną układową (Systemic Sclerosis - Related Raynaud's Phenomenon).
Jednocześnie, Rada Przejrzystości wydaje pozytywną opinię dotyczącą objęcia refundacją leków zawierających substancję czynną propranololum w zakresie wskazań do stosowania lub dawkowania, lub sposobu podawania odmiennych niż określone w Charakterystyce Produktu Leczniczego - profilaktyka napadów anoksemicznych, leczenie niewydolności serca - u dzieci do 18 roku życia, naczyniaki wczesnoniemowlęce u dzieci do 18 roku życia, naczyniaki płaskie naczyniaki jamiste.
Nie wymagana Opinia Prezesa AOTM
Grafika strony- dół
Ul. I. Krasickiego 26, 02-611 Warszawa, tel. +48 22 56 67 200 fax +48 22 56 67 202, e-mail: sekretariat@aotm.gov.pl